Tuesday, November 26, 2013

kfc???!@#$$%^%

helowwwww assalamualailum.....

kfc!!!!!!!!!!!!!!!!blablablaaaaaa jom mkn kfc.....aikkk??abh pndg aku,aku pndg abh......aku pandg aserapppp!!!!heyyy helowww xde laki lain ke nak ajak mkn kfc????ehhhhh geram plak kite nie....
x ley nk ckp pape mase dgr tu.....rase mcm eh...eh...ehhh.ehhhhhhhh kauuuu nie!!!tumbuk nak...
b kite pon ley senyum2....ishhhh b!!!!!hahhhhh bngga le tu...ishhh nie semua poyo taw x......1000 kali ckp pasal kfc..ehhhh sblum2 nie xde pon nk mkn kfc sngt.....nik sape tah name dy,,ajk g kfc trus nk mkn kfc,,,
bkn goyang ke ap....tapi ak nie pk,law ak xde,,,,,owhhhh sedap2 la ko mkn kfc ngn dy.....padan muke rini asyik kene mara je kan ngn by...hahahaa bkn sakit hati main2 taw,nie sakit hati smpai rase kat tulang rusukkk...huhuhu....ehhhh ak rase budak tu ingt ak nie pekak kot....huhuhu....disebabkn syg laa ak pk mcm2,,,urmmmm syg sngt2...haaa lagi 1 nak marah sebab g pasar malam,cri kuih c.mek molek x jmpe...dah la tringin nak mkn,bile cari xde la plak....benci betul.......heheeh.
aku marah bersebab,aku mara sebab ak syg kt dy..law ak x syg dy,lntk kau la nk wat pe....ingt nak wat cool je taw...tapi bende2 cm nie x ley cool da....hahhaha rase mcm nk mkn org..kahkah,,,,xde laaa aku percaya kt dy....kpercayaan tu penting gile...yg lebih penting sifat sabar tu,,,selagi kite ad sifat sabar tu insyallah kite bhgia slameny...saba2 jgk,tapi rini mmg nak mara jeg...hahhahaha ikotkn hati td dlm kete x nk pndang dy,,huhuhu geram tawwwww sokmo KFC......ap tah name tmpat td....konon nk bwk tmpt special,,,laaaaaa nk tnjuk kfc jegggg...ngekkkkk b ite....heyyyy sakit hati la plak kan....pas nie x nak da mkn kfc.....nak makn orang je pas nie...hahahha sy syg awk sngt2 taw b....jgn kcewakan by taw....bye......daaaaaaaaa
penat bebellllllll...huhuhuhuhu


assalamualaikum... =)

Sunday, November 24, 2013

family ku semangat ku....

assalamualaikum......
alhamdulillah syukur kepadamu ya allah.....
ujian demi ujian dari allah ku terima,,,'
alhamdulillah,,,ujian dr allah mmbuat ku lebih bersemangat dan terus bersabar.....
mak dan ayah tak putus2 mmberi semangat kpd ku,,,,
abang dan akak2 pon sntise mmberi nasihat yang sngt positive....
kecewa sangat dgn diri sendri sebab buat orang yang saya sayang sedih dan kecewa......
ayah sentiase bagi kata2 semgat sehingga ak boleh menitiskan air mata....
ayah tak pena ckp dy kecewa,,dalam hati ayah?tuhan jeg yang tahu..
ayah ckp jgn mudah putus asa,walau ap pon yg berlaku idop kene teruskan...
kejayaan nie bkn milik orang,tp milik diri sendiri....
allahuakhbar adik nie da bnyk kecewekn ayah,ayah x pena nak mara anak dy...
ayah sabar melayan anak2...sehingga ayah x miliki ap yang ayah nak...
semua milik ayah,ayah bagi kat ank,,.pengorbanan ayh dan mak terlalu besar...
bile mak ckp belajar betul2,skrg nie bkn mase nak main2 lgi...ingt tnggungjwb kite sbgai seorg pljar dan sentiase ingt allah....insyallah, allah tolong kalu hamba nya taat kpd ny....

sayang sayang fmly sy smpai saya mati......cinta mati saya...

assalamualaikum.... =(

Saturday, November 23, 2013

ini cerita kami

assalamualaikum...helowww
da lame gile tak update blog.hehehe malam yang sayu and hujan rnyai2 nie nak cerita pasal ape ye...
ok la ermmm nak cite pasal MOHD ASHRAFF HAZIQ BIN BAHARUDDIN...
sape dia???sape dia dihati saya??sape saya dihati dia??ada sape2 boleh jawabkan...hahaaaaa
macam mana boleh kenal dy?okey sebenarny dah lame kenal dia,cume tak rapat je,dulu mmg x suke gile kat dy..haha stakat jmpe snyum...blaaa...blaaaa....tak suke dy kt kampus sbb dy suke gelak kuat2,i jenis org yg cool and x suke kecoh2 nie..hahaa part6 baru rapat ngn dy...bulan puasa...hahaha wechat,msg,,xpena call okey....wechat..haaa slalu kejut sahur...omg!!!! first msg dr dy gelak smpai pecah perut (xpecah lagi okey)
hahahha....start msj ngn dy sejak2 razif wat hal...baran!!!! bkan x sayang kt razif,sayang taw...tapi dsbb kn dia mule tnjk baran dy,maki dy,,patut ke nk truskn relay ngn dy????tiap hari dimaki....okeyyy tahap kesbaran perempuan ad had ny...saya boleh sabar..saya terus sabar smpai skrg walaupon hati ni tuhan je yang taw....okey3 x mau ingt da...tutup buku lame buka buku baru.... senyum cikit cik.finaz =)
back cerita pasal ashraff nie....haaaa mase bulan puasa kami mula rapat,kongsi maslah ngn dy,,mcm2 la kami cerita...ad jeg benda yang nak diceritakn....dia buat saya tersenyum dan terus tersenyum...RAYA??knpe ngn raya?raya balik johor,,,ehhhhh allahuakhbar nape palk rindu dy....tnya hati....ehhh aku syg dia ke??knpe ak sayang dia???sebab dy baik,dy boleh jaga sy,dy sngt2 baik...........dy baik dy baik dy baikk...dy baikkk.....okeyyy last skli dy sngt baik...huhu bila dtg ny prsaan rndu,,jelez,,slalu pk kn dy....ni ke yg diname kn cinta???x nak jwb skrg.....hahaahha than lepas raya kite semakin rapat.....haaaaa kadang2 ad gak gaduh,,,berat dugaan kwn ngn dy....mcm mn ye nak ckp..haa mcm nie laaa,bile kita da syg seseorg tu,kita rase mcm mcm mcm mcm haaaa rapt ngn ppuan lain terus jeles....apakah?????hahahhaah makin lame makin sayang...aikkkk ap nie....hahhaah knpe org yg kite x suke boleh rapat sngt ngn kite...hahhhaa(mnum air jap,haus).....
6.9.2013
haaaaaaaa ap cite plaksss nie????okey cm nie kami ad trip ke pulau pinang tawww....nice trip for me....why??hahahah ylaaaa....1hari berkepit ngn dy...haahhaha best moments....kihkihhhh jap3 ap yang special ny date nie,,,6/9/2013......dalam bas??ap yang berlaku?? by awak skrg milik b tawww....ehhhh kelu lidah nak berkata2...terdiam...x boleh berkata2....terharu...nak nagis.....helowww evryone xde laki taw yg brani ckp direct mcm tu..haaaaaa ap yang berlaku lepas tu...cop3....lpas dy ckp mcm tu,,,ak trus tido dlm hati yg sngt3 gembira.....tapi adakah kegembiraan tu kekal??ap yg berlaku esok hari??fatin nasuha??sape dia??fatin nie ex ajiq///knpe dy mncul saat kami tengah bhgia...knpe???knpe sblum nie dy x cari...knpe bila kami baru nk bhgia dy muncul.....safinaz cool babehhh...tersenyum dalam tngisan,,,,allah nak uji sy,,,,,okey kite trima,,,sy dmaki dhina dengn ppuan tu,,,,sy masih lagi boleh puji dy,,,,mmg dy cntik,nmpak lembut,nmpak sopan,,,,,semua tu hanya la luaran,,,,,satu ayat yg sy bgi kat dy,,bia kita nie hodoh macam mana pon,tapi bia la kite jage budi bhse..okey fine,,sy mmg tak pndai nak mara2 org,tapi jgn sy smpai mara
org....apa kesudahan cerita kami????bahgia atau pon derita????ap yang terjadi kat kami??adakah ajiq nk mempertahankan relay nie???hari demi hari derita tu brtukar mnjadi bhgia....adakah bhgia tu kekal????kita hanya merancang tuhan menntukan seglanya....sampai hari nie,,,ye sy rase bhgia...walaupun.............................................(??????)ap kesudahan cerita kami,,,,,,kami terus diduga....alhamdulillah......allah maha mengtahui.....safinaz awk kene sabar,kuat,,,jgn mudah melatah!!!
kita tak tahu ap yang terjadi lpas nie...kite merancang sebaik mungkin,,,allah menentukan segalany... =)

Sunday, March 17, 2013

DUGAAN

HELOOWWW UALLLS DA LAME X UPDATE BLOG.....HEWHEWHE
BTW SEM NIE BZY SNGT......HUH
ARI NIE SATU ARI KAT DEWAN SBB AD EVENT FOR PRODUCT INNOVATION...
ALHAMDULILLAH SEMUA BRJALAN DGN LANCAR,,,,,,,SYUKUR3!!!!!

OKLAAAA I DE KJE LAIN NIE NAK BUAT....TNGGUNGJWP STUDENT KATEKN....HAHAHHA =)

Thursday, March 15, 2012

ADA HIKMAH DI SEBALIK semua ni...

ASSALAMUALAIKUM..

14/3/2012....ermm sedih sngt..my sister in law bgi taw aku yg kak sara keguguran ..ank first..
mase 2 aq tgh tgk cite atas nama cinta...tanpa dpt kwl prsaan aq,aq menagis sekuat hati aq...sedihh sngt..sbb x dapat kongsi sedih ngn akak aku...ermm xpe kak x de rzki,mgkin ad hikmah semua nie k...xpe kuat kn smngat taw...aku syg sngt kt ko..xpe pas nie law ko prgnent  lgi,,tiap ari aku msj ko taw...sedihhh lak aku nie...=(
aku sedih sngt sbb mse ko bgi msj 2 aq x bls msj ko sbb aq xde krdt...rase mnyesal sngt taw...malam 2 aq dok je dlm bilik..aq cm nk balik jhor nk jage ko...=(
aq doa kn pas nie cpt2 dpt bby k...yg comel2...ko jgn sedih2 taw..kuatkn smngt....i love all my sister...<3<3

Friday, January 27, 2012

babbler =P

DIA ADALAH JODOH AKU..INSYALLAH...
1. Bersahaja


Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.


Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.


2. Senang bersama


Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.


Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.


3.Terima Kita Seadaanya


Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang.


Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.


4. Sentiasa jujur


Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.


Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita.


Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.


5. Percaya Mempercayai


Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya?


Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain.


Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.


6. Senang Bekerjasama


Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.


Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama.


Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?


7. Memahami diri kita


Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.


Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, “lidah sendiri lagikan tergigit”, inikan pula suami isteri’.


Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.


8. Tampilkan kelemahan


Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.


Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.


Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.


9. Kata hati


Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing.


Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita?


Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.


10. Solat Istikharah dan Tawakkal


Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati.


Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.


Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.

Tuesday, November 8, 2011

cinta dy kerana allah

Ana: "umi,mana satu pilihan hati, orang yang sayangkan kita atau yang kita sayang??"

Umi: "dua-dua bukan..plihan hati kita ialah orang yg sayangkan kita kerana ALLAH"

Ana: "tapi umi,mcam mana nak tau orang tu sygkan kita kerana ALLAH??"

Umi: "Yang paling tahu hanya Allah..Kerana hanya Allah mampu membaca
hati hambaNya..Dan keikhlasan kerana Allah itu akan terserlah keberkatannya
tanpa perlu sengaja ditunjukkan oleh seseorang tu..", umi tersenyum..abah
menjeling..hehe...

Ana: "xfahamlah umi..hehe.."

Umi: "Cinta di dalam jalan Allah.. Bertemu kerana sama-sama mencari redha Allah.. begini, setiap insan yang bergelar manusia telah Allah ciptakan
berpasang-pasangan. Rasa ingin dikasihi antara seorang suami dan isteri suatu fitrah. Automatik boleh ada daya tarikan magnet tu.. Setiap manusia telah Allah tetapkan rezeki, jodoh dan maut sejak azali lagi..Persoalannya ialah.. Siapakah
jodohnya itu?"

Ana: "hehe.. xtahu umi..ALLAH je yg tau..", malu pulak rasanya..

Umi: "sayang dgar ni umi nk pesan.. Jatuh cinta perkara biasa. Apabila kita jatuh cinta pada seseorang, itu tandanya ada sesuatu keistimewaan pada seseorang tu. Apatah lagi orang yang kita jatuh cinta tu di atas jalan dakwah ni.. Tetapi kita kena ingat.. Kita tak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling cinta mencintai.. Kerana kita berkahwin dengan jodoh kita, jodoh yang Allah dah tetapkan sejak azali.. Dan tak mustahil orang yang kita paling benci itulah jodoh kita yang kita akan dikahwinkan dengannya.."